venerdì 28 marzo 2008

de ce crestinii nu accepta big bang-ul?


Am citit in ultimele saptamani 3 carti scrise de Stephen Hawking(Universul intr-un miez de nuca, De la Big bang la gaurile negre, o Scurta istorie a timpului). El a studiat toata viata(desi e intr-un scaun cu rotile si vorbeste prin intermediul unui computer) natura gaurilor negre, formarea universului, intreabandu-se ce ne asteapta in viitor. Acum de teoria Big bang-ului cred ca am auzit cu totii, dar nu stiu cati dintre crestinii din ziua de azi au si studiat-o. Acum cativa ani am fost la CERN, acceleratorul de particule din Elvetia. Acolo practic de ceva timp incearca sa simuleze un big bang in miniatura si crestini sau atei, cu totii da-mi bani pentru a putea realiza acest lucru. Acolo ne-au povestit despre aceasta teorie si am ramas surprins sa aud ca totul se bazeaza pe ideea de infinit, infinit care in matematica si fizica...sa zicem ca nu poate fi adunat si scazut. La sfarsitul acelui discurs am ridicat mana sa intreb:"Deci, din cate am inteles, aceasta teorie foloseste ca variabile infinitul? Ne spuneti ca la inceput a fost o forta atat de mare care a declansat totul incat e imposibil de imaginat? Deci acceptati ideea ca in spatele big bang-ului se afla o Forta...sa zicem infinita?". Intreabarea a fost cam incomoda, dar raspunsul a fost "da" la toate cele 3 intrebari.
In Biblie este scris "La inceput Dumnezeu a facut cerurile si pamantul". Stau si ma intreb, dak Dumnezeu a ales sa faca cerurile si pamantul folosind aceasta explozie? Dupa care a instaurat niste legi fizice care sa permita doar o anumita dezvoltare a nou-nascutului univers. Pana si cei mai mari oameni de stiinta admit ca la inceput a existat o forta, admit ca legile fizicii nu au aparut chiar la intamplare. Ma intreb atunci de ce noi crestim negam un lucru pe care Biblia nu-l neaga? Riscam sa facem ca cei care i-au condamnat pe Galilei si Bruno pentru ca spuneau ca pamantul se invarte in jurul soarelui si nu invers.
Timpul nu este absolut, timpul se schimba de la un observator la un altul, dak acceleratia gravitationala pe pamant era mai mare atunci timpul trecea mai greu. Stim sa spunem ca pamantul nu are milioane de ani, se spune(de catre crestini) ca are 6000 si ceva de ani. Va amintesc ce spune Biblia "la inceput Dumnezeu a facut cerurile si pamantul"-"Pamantul era pustiu si gol". Timpul care a trecut intre aceste 2 evenimente nu este specificat, asa ca ar fi bine sa nu incepem noi sa sustinem date care nu au nici o baza, atat stiintifica cat si biblica.

maine voi continua cu ideea de distorsionare a timpului si existenta gaurilor negre(veti ramane surprinsi sa aflati ca Biblia vorbeste de ele si viitorul nostru este legat de ele). Astept comentarii

7 commenti:

Anonimo ha detto...

Pentru detalii contactati-ma, in urmatoarele zile voi scrie mai multe

Anonimo ha detto...

Imi place articolul asta :)
Si eu unul... chiar eram circumspect cu privire la teoria big-bang. Dar asta pentru ca pana acum mi-a fost prezentata astfel: din NIMIC a aparut universul... doua "particule" s-au ciocnit si au declansat o reactie in lant care prin evolutie a dus la aparitia Pamantului, apei, oamenilor, animalelor etc... ce-i drept, doua "particule" ar fi neglijabile... dar nu poti spune ca sunt chiar nimic. Si nu era inclusa nici Forta infinta care a produs explozia... era ceva simplu si mai mult hippie... ma rog... love & peace.
Dar am avut un curs de fizica in anul I la care un profesor... ateu dupa spusele lui... a spus ca stiinta merge pana intr-un punct cu explicatiile... insa din acel punct, nu mai poate fi gasita o explicatie rationala... CEVA... altceva... trebuie sa fi intervenit intr-un mod necunoscut noua... si peste puterile noastre... chiar si de imaginatie.
Dar... cred ideea Big-bang-ului poate fi luata in calcul in cazul asta... daca Dumnezeu a intervenit si asa a creat totul... e cu atat mai fain :) Dumnezeu... are imaginatie... de ce sa creezi ceva batand din palme, cand ai putea face o explozie de lumina si ce a mai fost acolo... sa creezi ceva miraculos (viata) intr-o maniera miraculoasa... Dumnezeu nu e plictisitor...
Astept partea a doua despre gauri negre... sper sa abordezi si "inventia" asta noua, pe care au numit-o antimaterie... am vazut ca au facut si cateva mostre prin laboratoarele lor de americani ;))

p.m.c.

Anonimo ha detto...

recomand celor interesati sa cititi cartile lu' stephen hawking, e cel mai mare cercetator asupra gaurilor negre. Din pacate in romana nu sunt traduse toate.

AnnaBananna ha detto...

sincer nu m-a preocupat niciodata nici teoria big-bangului nici gaurile negre, dar e intotdeauna bine sa fii informat nu?
multi crestini sustin ca oamenii sunt de aprox. 6000 de ani, nu si pamantul.... (si asta vine sa contrazica evolutionismul, nu?) caci argumentul pe care-l aduci tu - "la inceput pamantul era pustiu si gol" - e perfect logic si, bineinteles, este scris clar in Biblie si ar fi absurd sa nu-l luam in considerare...
dar prsesupun, ca exista si astfel de teorii ale crestinilor, de vreme ce le mentionezi.
Anyway, succes in continuare la argumentare :)

Anonimo ha detto...

cei pe care i-am intalnit, chiar reprezentanti de biserica, sustineau cu glas mare ca pamantul a fost facut in prima zi...si continua pana in cea de a 7a zi. Imi spuneau:"ce rost avea sa faca pamantul acum milioane de ani si sa inceapa lucrarea pe pamant acum 6000 de ani".

Unknown ha detto...

"La inceput Dumnezeu a facut cerurile si pamantul" poate reprezenta un scurt rezumat, o introducere la ceea ce ni se spune in versetele urmatoare, nu inseam na neaparat ca pamantul exista dinainte....

Anonimo ha detto...

Nice dani. Si eu am fost la Cern. Acelasi intrebari mi-au venit si mie in minte, acelasi intrebari le-am pus si eu la prof de fizica ( care ai avut-o si tu ). Raspunsul? "DA" :) Sunt cu deacord cu tine al 100%.