giovedì 27 novembre 2008

Benny Hinn: Adevar sau Fals?

Benny Hinn este poate cel mai cunoscut dintre acesti predicatori-vindecatori. El pretinde ca vindeca oamenii de orice boala prin puterea Duhului Sfant. Adevar sau minciuna? 

E totul o minciuna. In primul rand el se considera un profet, doar ca profetiile facute nu s-au indeplinit nici pe departe(a prezis ca Fidel Castro va muri in anii '90). In al doilea rand multe dintre afirmatiile facute despre experientele din viata lui nu sunt adevarate(nu a fost balbait asa cum pretinde, cand a avut un accident de avion a avut destul de multe rani, si nu asa cum zice el ca a scapat fara nici o zgarietura).  In al treilea rand vindecarile facute de el nu sunt reale. Foarte multe persoane s-au plans de faptul ca dupa cateva ore, cand starea aceea de extaz dispare, simtomele revin. Din pacate au fost cazuri de oameni care au murit din cauza faptului ca au incetat sa mai ia medicamente crezand ca sunt vindecati.  Psihologii au demonstrat ca repetarea unor anumite cuvinte sau o muzica corala poate aduce oamenii in niste stari de extaz care pot face ca simtomele unor boli sa dispara pe moment. Aceasta procedura de fapt se bazeaza pe un ritual satanic. Sunt nenumarate cazurile de oameni care dupa cateva zile de la aceste intalniri au cazut in depresie si au riscat boli mult mai grave. 
Acesta este ffffff bogat si pentru a vindeca de multe ori cere donatii destul de consistente.  
Anumite vindecari totusi pot fi explicate prin efectul placebo(autosugestia). 
Benny Hinn se considera un om-dumnezeu, o alta erezie destul de periculoasa. El face parte din religia penticostala, o ideologie care pune Duhul Sfant mai presus de toate, oricum el se foloseste de aceste lucruri pentru a manipula mase intregi de oameni.  Multe din invataturile sale se bazeaza pe invataturile New Age.
In Biblie scrie ca vor aparea tot felul de profeti falsi, acesta este unul dintre ei, fiti atenti sa nu cadeti in capcana.  Astept opinii legate de acest argument.

7 commenti:

Anonimo ha detto...

Sunt total de acord cu tine. Bine... nu pot sa stiu daca el o face constient sau si-a repetat de atatea ori niste lucruri despre el incat a ajuns sa le creada si el.
Am fost si eu la una dintre faimoasele lui conferinte la care cand isi indrepta mainile catre cei din sala cadea jumatate de sala. Eu una nu am cazut. Mi s-a parut totul ca o joaca... doar ca de data asta erau oameni mari acolo. Se pare ca fiecare varsta isi are naivitatea ei. E foarte adevarat ca cere bani si pe deasupra tine predici la TV si face vindecari live si spune ce boli vindeca el asa dintr-o plasma sau un LCD.. avanseaza tehnologia, avanseaza si miracolele.
Se spune ca daca privesti in ochii unei persoane poti sa ii vezi sufletul. Eu nu pot sa vad divinitatea in ochii lui... in plus tot ce face el nu e atestat de medici ( http://www.youtube.com/watch?v=ike00W9S3lU )

Anonimo ha detto...

Cred ca e ofensator titlul atribuind penticostalilor ceea ce ai scris in post. Cel putin eu stiu ca multi dintre ei sunt carismatici ...

danel ha detto...

nu inteleg ce e atat de gresit in titlu? Am scris Benny Hinn:Adevar sau fals? In fina, el se declara penticostal(carismaticii sunt tot penticostali). Cunosc multi penticostali(toti pe care ii cunosc) care cred in asemenea oameni.

rose ha detto...

Nu ii iau apararea lui Benny Hinn, e om si sunt sigura ca a facut multe gafe dar am o curiozitate. Ce articol ai scrie despre lucrarea lui Isus, daca ai fi trait pe vremea Lui, cu atatea vindecari, ba avea obiceiul de a pune scuipat pe ochii unora, unora le punea scuipat pe limba....f straniu
Nu vreau sa fiu ironica, dar cunosti vreun om al lui Dumnezeu prin care se fac minuni ca acum 2000 de ani ca pe vremea apostolilor si care sa lucreze cu Dumnezeu? Si daca cumva minunile sunt de domeniul trecutului, unde scrie in Biblie ca biserica primara si ceea ce se intampla atunci nu trebuie sa se intample acum. Care este de fapt voia lui Dumnezeu cu privire la lucrarea supranaturala?

danel ha detto...

Minuni sunt la tot pasul si astazi. Ce articol as scrie despre Dl Isus? In primul rand nu i-as fi gasit nici o greseala, si asta ar fi insemnat mult. Acestea nu sunt minuni, ce face Benny Hinn nu sunt minuni pt ca oameni mor si sufera in urma lui. Dl Isus nu a lasat suferinta in urma, apostolii lui nu au lasat suferinta in urma. Dumnezeu face minuni si astazi, descoperirile medicale sunt minuni, o operatie reusita e o minune. Uitandu-ma la acest om nu vad nimic din ce scrie in Evanghelie. Cine l-a pus pe el sa spuna ca Fidel castro va muri inainte de anul 2000? Duhul Sfant??

Anonimo ha detto...

Nici eu nu cred in ceea ce face....
si matusa-mea a fost la o conferinta dea lui sa se convinga daca e adevarata sau falsa povestea ca el ar face minuni....si ce sa vezi....s-a apropiat si de matusa-mea si a 'incercat' s-o arunce si pe ea pe jos cu cateva vorbe....matusa-mea a cerut un semn de la Dumnzeu...daca si ei i se va intampla, e adevarat; daca nu, nu..
s-a uitat drept in ochii lui...si incercarea lui a esuat...ea a ramas in picioare si el s-a dus sa-si caute altii uitandu-se dupa ea....

Happy end :)

Unknown ha detto...

Și mie mi se.a întâmplat cu unul din Singapore am mers în față de curios a încercat să.mi zică power power dar nimic ,m.a bătut pe umăr m.a trimis la loc că sunt ok..